Obsah

T A B A T A

Tabata sa cvičí 2-krát do týždňa – pondelky a stredy vždy v čase 18:00 – 19:00 hod. v sále Robotníckeho kultúrneho domu (rozcvička + tabata + strečing).

Precvičuje Eva Matušková (Bubelková), príp. jej dcéra Katka.

Tabata je intervalové cvičenie (tzv. high intensity interval training - vysoko intenzívny intervalový tréning), kde sa striedajú intervaly cvičenia s krátkymi prestávkami. Jedno kolo zahŕňa 8 intervalov, kedy sa 20 sekúnd cvičí a 10 sekúnd oddychuje. Na toto máme špeciálne upravené skladby s presným časovaním (drepy, kliky, brušáky, skákanie panáka, plank, výpady a kadečo podobné, či už zamerané na posilňovanie všetkých možných partií alebo na kardio cviky, cvičenie s vlastnou váhou, kettlebellmi, závažiami na ruky alebo nohy a posilňovacími gumami). Každý samozrejme cvičí podľa vlastných možností a schopností.

Je potrebné si priniesť karimatku, fľašu s vodou, vhodné oblečenie a obuv.

tabata

 

J O G A

Srdečne Vás pozývame na cvičenie jogy v našej obci, ktoré sa bude konať od 5. septembra každý utorok v čase 17:30 – 19:00na Základnej škole SNP  Sučany od vedením Miroslavy Kováčovej.

Kurz jogy je vhodný pre každého bez ohľadu na vek a telesnú kondíciu.

Príďte vyskúšať priaznivé účinky cvičenia jogy na vlastnej koži. Systém Joga v dennom živote Vám ponúka techniky na prinavrátenie a udržanie fyzického, mentálneho, sociálneho  a spirituálneho zdravia.

Vaše prvé cvičenie v kurze je ZDARMA a nie je potrebné sa prihlasovať.
Prineste si so sebou karimatku, príp. deku a pohodlné oblečenie.

V Sučanoch sa precvičuje kurz pre začiatočníkov - 1. diel zo systému Joga v dennom živote. Kurz zahŕňa všetky základy, ktoré sú potrebné pre ďalšie cvičenie jogy - jogové pozície, dychové techniky, relaxáciu, koncentráciu a oboznámenie sa s jogovou filozofiou a zdravým životným štýlom. Systém Joga v dennom živote poskytuje cenné a praktické pokyny týkajúce sa tela, dychu, koncentrácie, uvoľnenia a meditácie. Konkrétne vám môžu pomôcť získať pocit väčšej ohybnosti, rovnováhy, sily a pohyblivosti, schopnosť dlhšie sedieť (a pripraviť sa tak na nerušenú meditáciu a dychové cvičenia), rovnováhu nervového systému (menej stresov) a pocit vnútorného naplnenia či tvorivosť. Hlavným cieľom zostáva získať pevné, pružné, zdravé telo, v ktorom môže bez problémov prúdiť energia, aby človek mohol zostať vyrovnaný v každej situácii. Kurz, ktorý sa momentálne cvičí v našej obci, sa neodporúča ľuďom s vážnymi problémami s chrbticou (obmedzenie hybnosti, veľké bolesti, po operáciách) a s psychickými problémami, no joga ako taká a kurzy Systému Joga v dennom živote s rôznym zameraním (aj proti bolestiam chrbta) sú vhodné aj pre ľudí s (aj vážnymi) problémami s chrbticou.

Čo sa týka ceny kurzu, je možné využiť permanentky (na 17 cvičení po 50 € základné, 40 € pre dôchodcov, študentov alebo mamičky na MD alebo 25 € pre deti do 15 rokov) alebo jednorazové platby (4 € resp. 3 €). Prvé cvičenie je zadarmo a bez potreby sa vopred prihlásiť.

Na cvičenie je potrebné si priniesť karimatku, deku, vankúšik, pohodlné oblečenie.

JOGA.pdf (2.54 MB)

V prípade záujmu je možné ďalšie informácie získať aj na tel. čísle 0903901412 alebo na https://jogavdennomzivote.sk/martin.

 

PILATES

Pilates si v Sučanoch môžete prísť zacvičiť každý pondelok od 17:00 do 18:00 hod. v sále Robotníckeho kultúrneho domu. Precvičuje ho pani Kvetka Sumková.

Pilates nie je ani tak o chudnutí, ako o tvarovaní tela, postavy a o vyrovnávaní svalových dysbalancií (natiahnuť svaly, spevniť sa a získať silu).  Je to koordinácia cvikov so zameraním na správne dýchanie, kde sa využíva komunikácia statických a dynamických cvikov. Sú to cviky ktorými sa spevňuje chrbtové svalstvo, ale aj svalstvo brucha, rúk, nôh a panvového dna. Záverečný strečing pomôže pri rýchlejšej rekonvalescencii svalov.

pilates

Na cvičenie je potrebné si vziať podložku na cvičenie, resp. karimatku, pohodlné oblečenie, botasky.

 

S M  -  S Y S T É M

Jednou zo športových aktivít v našej obci, ktorú už 3 roky organizuje Slovenský zväz zdravotne postihnutých, je cvičenie pre zdravý chrbát SM-systém .

SM systém sa v Sučanoch cvičí počas celého roka každú stredu od 17:00 do 18:00 hod. v sále Robotníckeho kultúrneho domu a v letných mesiacoch v prípade priaznivého počasia na starom futbalovom ihrisku pri športovom dome. Cvičenie je bezplatné, vedie ho p. Bellová a môže sa ho zúčastniť každý, kto má chuť urobiť niečo pre svoje zdravie. Je potrebné si priniesť pohodlné športové oblečenie, karimatku resp. inú vhodnú podložku. Špeciálne laná, ktoré sú k cvičeniu potrebné, zapožičia organizácia SZZP, ktorá vie v prípade záujmu zabezpečiť aj ich zakúpenie.  

sm

P E T A N G

Od jarných mesiacov bude možné využiť ďalšiu z menej náročných kolektívnych športových aktivít – petang. Petang pochádza z Francúzska a hrá sa s kovovými guľami na neupravenom teréne, kedy sa tieto gule hádžu tak, aby sa čo najviac priblížili malej drevenej guličke. Priaznivci tohto športu, ale aj ostatní záujemci si ho budú môcť prísť zahrať za priaznivého počasia do klubu dôchodcov, a to každý štvrtok od 15:00 hod. Pri nepriaznivom počasí bude možné si v priamo v klube dôchodcov miesto petangu zahrať šípky. Na tieto aktivity budú členovia klubov aj občania pozývaní aj prostredníctvom miestneho rozhlasu a oficiálnych webových či facebookových stránok obce.   

 

SEVERSKÁ CHÔDZA

Slovenský zväz zdravotne postihnutých SZZP v obci organizuje  pravidelne pre svojich členov, aj záujemcov z radov občanov obce, turistické vychádzky s použitím paličiek, tzv. severská chôdza. Vychádzky sa organizujú od jari do jesene do blízkeho i vzdialenejšieho okolia. Na vychádzky budú občania taktiež pozývaní prostredníctvom viacerých informačných kanálov v obci.severská chôdza